Ενημέρωση: Π. Φάληρο, Έπαυλη Κουλούρα, τα ύψιστα επίπεδα ποιότητας φαίνεται να αγγίζουν οι εργασίες συντήρησης του "λευκού πύργου των Αθηνών"

Άρθρο,φωτογραφίες και αποκαλύψεις άγνωστων διακοσμήσεων κατά την εξέλιξη των εργασιών συντήρησης στον πύργο. To κείμενο έχει προστεθεί στο βασικό άρθρο εδώ.
Useful Information for English speaking Visitors (more pictures inside): Koulouras residence in Paleo Faliro, Floisvos (Athens coast). News article that presents the high quality restoration works. Main article for this buliding here.


! ΤΑ ΑΚΟΛΟΥΘΑ ΠΡΟΣΤΕΘΗΚΑΝ ΣΤΟ ΒΑΣΙΚΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΚΤΙΡΙΟΥ

Η έναρξη των εργασιών συντήρησης του σημαντικότατου κτίσματος, συνέπεσε με το ξεκίνημα του
Nc.A.i.G. και τότε, πριν μερικούς μήνες δημοσιεύσαμε ένα από τα πρώτα μας άρθρα με αντικείμενο το συγκεκριμένο κτίριο (δείτε το εδώ).



Για την αποκατάσταση του 2012 - 2015

Από το φθινόπωρο του 2012 ξεκίνησε η συντήρηση του κτιρίου, με υψηλό προϋπολογισμό και από πολλές εταιρείες. Παρατηρήσαμε ως τώρα ότι:

  • Δεν γκρεμίστηκε όπως συνήθως η πίσω μάντρα από τοπική καφέ πέτρα με τα μπαλούστρα και τις γλάστρες, οι οποίες βέβαια αγνοούνται ελπίζουμε προσωρινά (πλην μικρού τμημ. για εργασίες).
  • Δεν ξηλώθηκαν οι γοτθικές κορνίζες τσιμέντου, αλλά συντηρούνται ανά σημείο. 
  • Δεν ξηλώθηκαν οι γνήσιες πυργοειδείς απολήξεις αλλά μπήκε νέος σοφάς. 
  • Αποκαλύφθηκε προσεκτικά η κατώτερη, θαμμένη βάση του κτιρίου και επικαλύφθηκε με τσιμεντοκονία για προστασία από την υγρασία. 
  • Η μάντρα αφαιρέθηκε, βάφτηκε και επανατοποθετήθηκε.
  • Φαίνεται να συντηρούνται οι οροφογραφίες στους πυργίσκους, χωρίς να έχει κατεδαφιστεί η οροφή. 
  • Αφαιρέθηκε η τζαμαρία του '70 από την πρόσοψη. 
  • Τα ξύλινα κουφώματα συντηρούνται ή αντικαθίστανται με ξύλινα (ελπίζουμε πανομοιότυπα στη λεπτομέρεια) και όχι με άσχετα αλουμινίου κ,λ.π.

Τα παραπάνω είναι καλά δείγματα και δεν είναι δεδομένα στην Ελλάδα. Από αυτά και από δηλώσεις εμπλεκομένων μάλλον πρόκειται για σύγχρονη, μη καταστροφική, σοβαρή αποκατάσταση υψηλής ποιότητας. Θα κρίνουμε οριστικά όταν δούμε το τελικό αποτέλεσμα και ειδικά το εσωτερικό, στο οποίο δε θα πρέπει να αλλοιωθούν στο ελάχιστο δομή και διακόσμηση (ευχόμαστε να μη δούμε άσχετα νέα μαρμάρινα ή με πλακάκια minimal δάπεδα, αλλοιώσεις χώρων κ.λ.π. εξωφρενικά).

Σημαντικό ακόμα είναι οι μουσειακές προθήκες - επεμβάσεις να μην καλύπτουν εσωτερικές διακοσμήσεις, παράθυρα κλπ.

Επιπλέον, μετά τη δωρεά και ως την αποκατάσταση, πρέπει να διασώζονταν τα περισσότερα, αν όχι όλα, τα παλιά έπιπλα μέσα στο κτίριο. Αν όντως ισχύει αυτό τα σημαντικότερα από αυτά, επιβάλλεται να επανατοποθετηθούν στους χώρους και να μην διασκορπιστούν ως αγνώστου προελεύσεως σε άλλα κτίρια του Μουσείου ή αλλού ακόμα χειρότερα.

Μέχρι τώρα πάντως  μάλλον αξίζει ένα πρώτο μπράβο στο μουσείο Μπενάκη, τον κόσμο που δουλεύει και τις εταιρείες, καθώς φαίνεται να κάνουν πολύ καλή δουλειά πίσω από τις κλειστές καγκελόπορτες. Εμείς τουλάχιστο, που έχουμε υπερευαισθησία στο θέμα, δεν εντοπίσαμε το παραμικρό "περίεργο" ή λάθος ως τώρα.

Θεωρούμε οτι ο προϋπολογισμός δίνει τη δυνατότητα για τα πάντα. Θα μπορούσαν να επαναδημιουργηθούν μέχρι και τα κλεμμένα χάλκινα αγάλματα-φανοστάτες της εισόδου.


Περί υψηλού προϋπολογισμού του έργου
 
Ο όντως υψηλός προϋπολογισμός του έργου προκάλεσε κάποια αρνητικά σχόλια. Καταρχήν είναι καλό που κάποιος το παρατήρησε και ασχολήθηκε. Όμως καλό είναι να αναφερθούν και τα εξής σχετικά: 
  • Στο έργο συμμετέχουν πάμπολλες εταιρείες και απασχολούνται τεχνίτες κλάδων, που έχουν πατώσει λόγω κρίσης.
  • Τα λεφτά δεν αφορούν μόνο το κτίριο αλλά και το μουσειακό υλικό. 
  • Τα λεφτά είναι κυρίως από το ΕΣΠΑ και όχι από την φορολόγηση μας. Δεν τα άξιζε αυτό το κτίριο;
  • Σε μια περίοδο, που καταστρέφονται εκατοντάδες ιστορικά μνημεία λόγω κρίσης, επικροτείς και δεν κολλάς στην έπαυλη Κουλούρα... που είναι και θέμα σεβασμού του δωρητή, του ίδιου του κτιρίου και του κατεστραμμένου Παλαιού Φαλήρου.
Το θέμα, όπως τέθηκε και οι επίσημες απαντήσεις εδώ.



Επίλογος

Δείτε περισσότερα στις φωτογραφίες και τις λεζάντες που ακολουθούν. Για το μέλλον καταγράφουμε εδώ ως πρόβλεψη ότι η συγκεκριμένη αποκατάσταση θα αφήσει το κοινό άφωνο και ότι θα διακριθεί στους επιστημονικούς κύκλους ίσως κι ως πρότυπο. Θα δούμε αν θα επιβεβαιωθούμε ή είμαστε υπεραισιόδοξοι!


Δείτε ακόμα

- Το πλήρες βασικό άρθρο για το κτίριο  εδώ.



Η πρόσοψη κατά τις εργασίες, η σπάνια γοτθική καμινάδα έχει αφαιρεθεί.
Αποκάλυψη των διακοσμήσεων της βεράντας εισόδου μετά την αφαίρεση της μεταγενέστερης τζαμαρίας (από δεκαετίες '70 - '80).
Αθέατες λεπτομέρειες ως τώρα από έξω, των διακοσμήσεων της βεράντας εισόδου.
Αθέατες λεπτομέρειες ως τώρα από έξω, των διακοσμήσεων της βεράντας εισόδου.
Αθέατες λεπτομέρειες ως τώρα από έξω, των διακοσμήσεων της βεράντας εισόδου.
Στη θέση της ξανά η σιδεριά της μάντρας, που αφαιρέθηκε ολόκληρη για να συντηρηθεί.
Αποκατάσταση του πίσω - πιθανώς ελαφρώς νεότερου από υπόλοιπο κτίριο - 1ου ορόφου.
Το μπαλκόνι στο πίσω μέρος μετά την αφαίρεση της σκαλωσιάς.
Λεπτομέρειες από την άριστη δουλειά στις καστροειδείς απολήξεις, ενός πυργίσκου.
Οροφογραφία στο εσωτερικό ενός πυργίσκου.
Οροφογραφία στο εσωτερικό ενός πυργίσκου.


  
ΠΗΓΕΣ ΚΑΙ ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • Κείμενο - φωτογραφίες Δ.Χ.Κ. Απαγορεύεται η αποθήκευση, η αναδημοσίευση και κάθε χρήση πλην της ανάγνωσης στο neoclassicalgreece.blogspot.gr και της παραπομπής προς την παρούσα σελίδα με δική σας εισαγωγή - περιγραφή. Οποιαδήποτε αναπαραγωγή με παρόμοιο τρόπο (πληροφορίες, ανάλυση, δομή) μπορεί να θεωρηθεί κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας.
  •  Γίνεται προσπάθεια για αξιόπιστες πληροφορίες και σύννομες δημοσιεύσεις. Περισσότερα στη σελίδα "Νομικά & Όροι". 
  • © neoclassicalgreece.blogspot.gr. Any use of content except of viewing it  here or redirecting to this page  is not allowed.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου